söndag 10 november 2013

Tankar kring upplägg

Jag har tänkt en del under helgen på hur jag ska lägga upp min strategi för att nå ekonomisk frihet. Det är svårare än vad jag först hade tänkt mig att börja ifrån noll.

Vad kan man göra med en krona..? Kanske kan köpa lite lösgodis som man sen kan försöka kränga för det dubbla. Men vem skulle köpa det av mig? Möjligtvis min sambo, men det känns som fusk eftersom hon gladeligen skulle ge mig pengar istället.

Men bortsett från just det så har jag snöat in mig rätt rejält på det här med att köpa och sälja saker. Det känns som att det är ett av det lättaste sätten just för tillfället.
En annan idé jag fick var spel och dobbel. Men vad jag vet kräver alla bettingsidor att man lägger in minst en hundring, så det är en bit kvar tills dess, men både poker och oddsspel känns lovande nu i början. Hög risk, men desto bättre utdelning.

Aktier och fonder känns ganska avlägset just nu, men det lär väl bli aktuellt senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar