lördag 9 november 2013

Ännu en blogg mot ekonomisk frihet

Hej,

Välkommen till min blogg!

Här hade jag tänkt försöka utmana begreppet "It takes money to make money". Tillvägagångssätt, risk och avkastningskrav kommer nog att skilja sig åt ganska krafigt under denna resas gång. 

Men behöver man verkligen jobba hårt för att nå ekonomisk frihet? Räcker det inte med att göra smarta investeringar utifrån det kapital man har? Det är det jag ska försöka utmana, utan att säga upp mig från jobbet eller försaka min fritid.

Startkapitalet då? Det finns inget sånt tyvärr, hade helt enkelt tänkt börja på noll och då menar jag verkligen 0 kronor. Så det första jag får göra är väl att gå ut och försöka hitta en burk jag kan panta eller nåt för att tjäna ihop min första krona. 

Önska mig lycka till. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar